måndag 3 augusti 2009

Inredningstankar...

Nu är jag så peppad att göra om här hemma.. Jag är så trött på att mitt hem är ett tråkigt hem utan liv, inrett i kris där mitt största mål var att ANDRA skulle gilla det och på något sätt godkänna det. Det enda som egentligen vittnar om att det är JAG och min underbara stökfamilj som bor här är vår rosa köksvägg och våra turkosa vardagsrumsväggar. I hallen har vi GRÅTT!!! Varför i herrans namn valde vi grått??!! Jo, för att inte verka för galna.. för färgstarka och konstiga.. Jag hatar dom väggarna.. Men jag har liksom inte hjärta att måla över dom heller.. Min pappa som slet så med dessa jäkla tapeter.. samma sak i vardagsrummet.. Bruna gardiner, grå fondväggar.. nej men vad.. Jag blir deprimerad bara jag tänker på det.. Jag vill ju inte ens ha det så.. men min pappa slet med svindyra tapeter med mardröms-mönster-passning.. inte kan man väl måla över sånt?? Det känns ju som att måla över hans arbete på något sätt...

jag som älskar turkost, lila, gult, rosa.. har ett hem som är grått och brunt..
men jag ska börja i liten skala så kanske det blir lite roligare att vara här hemma iaf.. Jag ska måla om köksstolarna hitta väggförvaring för pennor och papper som alltid dräller på köksbordet.. En smal hylla på köksväggen vore ju guld.. Alltså smal på djupet om ni fattar vad jag menar.

En kökssoffa ligger högt på önskelistan också. Med åtta personer i hushållet så vore det ju himla praktiskt. En häftpistol är också med på min önskelista. Hur har jag kunnat klara mig utan häftpistol? Det är det första jag ska köpa när nästa föräldrapenning ramlar in.

Jag vill ha vackra saker omkring mig och är just nu inne i någon second-hand-resa.. Det är mycket bra.. för jag har satt upp en regel för mig själv, varje gång jag åker till second-hand butiken ska jag ha med mig en kasse med saker, kläder eller annat att skänka. Först då får jag handla.. det gör ju iofs inte prylsamlingen här hemma mindre, men den blir iaf inte bara större och större som tidigare. Jag måste tillstå att det är ett synnerligen stort steg för mig som ju annars är en shopoholic av stora mått!

Nu ska jag titta vidare på nätet och inspireras.
Puss och Kram

1 kommentar:

  1. Det är sorgligt hur många som inreder för att "andra ska gilla det" som du säger. Jag försöker följa mitt hjärta och egen smak men det är eg. först de senaste 10 åren jag vågat. Förut var det väldigt mycket att det skulle vara diskret och smakfullt. Nu är det färggalet och säkert smaklöst i vissas ögon och jag skiter högaktnignsfullt i det eftersom mitt hem gör mig GLAD. Och det är väl det som det handlar om egentligen. Det lustiga är att ju mer färg jag vågar desto mer vill jag ha! Det blir liksom aldrig fööör mycket. För mig och de mina iallafall.
    Jag förstår så väl tanken att din pappas jobb inte ska förringas. Du kan väl tills det är "lämpligt" att måla över, piffa möbler och annat. Rosa möbler till en grå vägg skulle ju vara snyggt.
    Second hand är toppen. Liiite lätt är det ju att man köper för mycket bara för att det är så biligt men din idé var ju toppen. Att inte få handla om du inte burit dit nåt också! Smart. Nu ska jag inte skriva en roman här! Kul att du kommenterade hos mig så att jag hittade hit! :D
    Kan inte skriva in min http://fyrabarnsmamman adress här så jag kommenterar under min vilande säljblogg. Men det är jag, fyrabarnsmamman Persilja som skriver. :D

    SvaraRadera